O oră de mers pe jos pe săptămână previne DIZABILITĂȚILE la cei cu OSTEOARTRITĂ

Articol scris de Ana-Maria Postolache

Mișcarea fizică regulată este prescrisă astăzi de medicii din aproape toate domeniile, datorită beneficiilor sale la nivel fizic și mintal.

Un studiu recent a arătat cât de important este mersul pe jos zilnic pentru persoanele care suferă de artrită. Artrita înseamnă inflamarea articulațiilor. Produce umflătură, durere și rigiditate.

Osteoartrita este cea mai frecventă formă de artrită întâlnită la persoanele vârstnice (peste 60 de ani). Genunchiul este în mod special de osteoartrită.

Osteoartrita la genunchi afectează calitatea vieții din cauza faptului că îngreunează desfășurarea activităților zilnice obișnuite, precum urcatul scărilor. Tratamentele disponibile pentru artrită sunt medicamentele antiinflamatoare și analgezice, precum și operația, în funcție de stadiul bolii.

Mișcarea fizică îi ajută pe vârstnici să-și mențină capacitatea fizică

Un studiu recent, publicat în American Journal of Preventive Medicine, a evaluat efectele activității fizice asupra mobilității și capacității de a desfășura sarcini zilnice la vârstnicii cu osteoartrită la genunchi.

Dr. Dorothy Dunlop – profesor de medicină preventivă la Școala de Medicină Feinberg de la Universitatea Northwestern din Chicago, împreună cu colegii săi, au analizat datele colectate de la peste 1,500 de adulți cu osteoartrită.

Participanții la studiu experimentau dureri și rigiditate la nivelul extremităților inferioare. La începutul studiului nu aveau nici un fel de dizabilitate sau handicap.

Cercetătorii au folosit accelerometre pentru a înregistra activitatea fizică a participanților și i-au monotorizat pe o perioadă de 4 ani, cu scopul de a identifica ce tip de activitate ar putea preveni dizabilitatea.

Rezultatele au arătat că o oră de activitate fizică moderată-viguroasă pe săptămână (mers pe jos) i-a ajutat pe participanți să își mențină un nivel normal de capacitate fizică. Mai precis, nu au avut probleme în desfășurarea unor sarcini zilnice, precum îmbrăcarea, îmbăierea, mersul prin cameră sau traversarea străzii rapid și în siguranță.

O oră de exerciții fizice pe săptămână a redus riscul de dizabilități legate de mobilitate cu 85% și a dizabilităților legate de activitățile zilnice cu circa 45%.

Până la finalul studiului, 24% dintre vârstnicii care nu au făcut mișcare fizică aveau deja dificultăți de mers. Ajunseseră într-un stadiu în care nu mai puteau nici măcar să traverseze strada înainte ca lumina semaforului să se schimbe. 23% dintre ei au afirmat că întâmpină probleme în desfășurarea activităților de dimineață regulate.

Instrucțiunile guvernamentale curente recomandă vârstnicilor cel puțin 2,5 ore de activitate fizică moderată-intensă pe săptămână pentru a reduce riscul de cronicizare a bolii. Însă acest nivel de mișcare fizică poate fi prea greu de obținut pentru persoanele inactive din cauza durerilor extreme.

Rezultatele acestui studiu ar trebui să îi încurajeze pe cei inactivi să înceapă de la o oră de mișcare fizică pe săptămână. Acest lucru poate însemna 10 minute pe zi de mers pe jos, pentru a-și păstra independența.

[products ids=”11100, 10588, 11037, 3729, 3793″ orderby=”date” columns=”5″ order=”desc”]
Surse bibliografice:

  1. Orthoinfo, „Arthritis of the Knee”: https://orthoinfo.aaos.org/en/diseases–conditions/arthritis-of-the-knee/
  2. Ana Sandoiu, „How 1 hour of brisk walking can benefit people with osteoarthritis”, Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/324851.php
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts