Batoane cu CEREALE și CĂPĂCEALĂ – fără zahăr și E-uri

Batoane de cereale si capaceala

Articol scris de Ana-Maria Postolache

Batoanele cu cereale sunt gustări practice și sățioase, binevenite în orice moment al zilei. Cele pe care le vedem în comerț sunt foarte atractive, însă dacă vom citi eticheta, vom vedea cât de mulți aditivi conțin.

Există peste 2,500 de substanțe chimice adăugate în mod intenționat în produsele alimentare, pentru a le modifica gustul, culoarea, stabilitatea, textura sau costul (conservanți, arome sintetice, stabilizatori, agenți de îngroșare, îndulcitori artificiali, antioxidanți sintetic etc).

Mai mult decât atât, există încă alte 12,000 de substanțe (din materialele ambalajelor, reziduuri de pesticide, auxiliari de procesare) și contaminanți care pot ajunge în aceste produse în mod neintenționat.

Cantitățile mari de grăsimi saturate, zaharuri și aditivii alimentari pe care le găsim în produsele din magazine sunt asociate cu reacții adverse, obezitate, sindrom metabolic, comportament hiperactiv și probleme de atenție la copii.

Potențatorii de gust, zahărul, înlocuitorii de zahăr și îndulcitorii non-nutritivi influențează percepția senzorială a alimentelor consumate. Aceștia au efecte asupra neurotransmisiei centrale, asupra apetitului și sațietății. Produsele care conțin acești aditivi dau dependență.

BATOANE CU CĂPĂCEALĂ ȘI CEREALE

Așadar, de ce să cumpărăm din comerț atâtea dulciuri dăunătoare, cât putem să ni le preparăm singuri, în casă! Avem alternative sănătoase chiar și pentru batoanele acelea atractive din magazine. Iată o rețetă simplă în acest sens, propusă de cei de la Diversificare.ro:

Ingrediente

• 4 linguri de căpăceală
• 4 linguri de fulgi crocanți de cereale
• 4 linguri de semințe de susan
• 2 linguri de stafide, merișoare, coacăze sau alte fructe uscate

Preparare

Puneți toate ingredientele într-un bol și amestecați ușor cu o lingură. Dacă nu se omogenizează, puteți masa compoziția cu mâinile. În cazul în care este prea moale, mai adăugați fulgi de cereale. Dacă este prea vârtoasă, mai puneți căpăceală sau miere.

Compoziția poate fi modelată sub formă de batoane sau biluțe. Pentru batoane, puneți compoziția între două bucăți de folie alimentară de plastic, presați și dați-i o formă de turtă. Tăiați-o apoi sub formă de batoane.

Dați-le la frigider să stea câteva ore, pentru a se întări. Rezistă la rece o săptămână.

După cum v-ați dat seama, căpăceala are aici rolul de a lega compoziția, dar și de a o îndulci în mod cât se poate de natural și sănătos.

[products ids=”5328, 4854, 4757, 9501, 4878, 7846″ orderby=”date” columns=”6″ order=”desc”]

Surse bibliografice:

1. Heitor A. Paula Neto, Priscila Ausina, Lilian S. Gomez, João G. B. Leandro, Patricia Zancan, and Mauro Sola-Penna, „Effects of Food Additives on Immune Cells As Contributors to Body Weight Gain and Immune-Mediated Metabolic Dysregulation”, articol publicat în Jurnalul Frontiers in Immunology. 2017; 8: 1478, preluat de pe site-ul: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5672138/
2. National Aacademy of Sciences, „Food Additives, Contaminants, Carcinogens, and Mutagens”, Diet, Nutrition, and Cancer: Directions for Research: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK216714/
3. Irena Buka, Alvaro Osornio-Vargas and Brenda Clark, „Food additives, essential nutrients and neurodevelopmental behavioural disorders in children: A brief review”, articol publicat în Jurnalul Paediatric Child Health. 2011 Aug-Sep; 16(7): e54–e56, preluat de pe site-ul: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3200397/
4. Onaolapo AY, Onaolapo OJ, „Food additives, food and the concept of ‘food addiction’: Is stimulation of the brain reward circuit by food sufficient to trigger addiction?” articol publicat în Jurnalul Pathophysiology. 2018 Dec;25(4):263-276, preluat de pe site-ul: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29673924
5. Cătălina – Diversificare.ro, „Batoane cu fulgi de hrișcă și susan (de la 2 ani)”: https://diversificare.ro/reteta/batoane-cu-fulgi-de-hrisca/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts